Nursing Students and the ELF-aware Sy llabus: Exposure to non-ENL Accents and Repair Strategies in Coursebooks for Healthcare Professionals
DOI:
https://doi.org/10.13136/2281-4582/2015.i5.268Abstract
As research on English as a Lingua Franca (ELF) communication increased over the years, interest has started to emerge in the pedagogical implications that the notion of ELF may have in English Language Teaching (ELT). While the majority of the body of work in this area has focused on the (English as Business Lingua Franca) (Louhiala-Salminen and Kankaanranta; Bjørge; Pullin), health care professionals may also benefit from an ELF-oriented syllabus and from ELT materials developed according to the learners’ communicative needs (Takahashi 2014) rather than the traditional RP-based model. This paper aims at analyzing the audio tracks included in two ESP textbooks targeting nursing students at a pre-intermediate level in order to determine the presence of: non-ENL accents, communication between non-native speakers, instances of meaning negotiation of linguistic accommodation. In the last section of the paper, potential activities are outlined that may contribute to fostering awareness of the need for negotiation and accommodation in the students as well as encourage them to reinforce these skills in class.
Dowloads
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2019 Valeria Franceschi
Questo volume è pubblicato con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 4.0 Internazionale.
Iperstoria è una rivista accademica ad accesso libero.
a. Gli autori detengono il copyright e danno alla rivista il diritto per la prima pubblicazione con il contributo sotto licenza Creative Commons che permette di condividere l’articolo con il riconoscimento della prima pubblicazione su questa rivista.
b. Gli autori possono inoltre stabilire ulteriori direttive contrattuali per la distribuzione non esclusiva della versione del contributo pubblicata sulla rivista (es. ripubblicarlo in archivi istituzionali o in un volume), con uno specifico riconoscimento della prima pubblicazione su questa rivista. Chiediamo pertanto agli autori di contattarci nel caso di eventuali ripubblicazioni.