A Guide to Using Corpora for English Language Learners. Robert Poole.
DOI:
https://doi.org/10.13136/2281-4582/2020.i15.644Parole chiave:
freely accessible digital corpora, English language learning, classroom-based activities, concordance searches, grammatical and lexical pattern analysis, socio-cultural language analysis, corpus constructionAbstract
Review of A Guide to Using Corpora for English Language Learners, by Robert Poole.Riferimenti bibliografici
Johns, Tim. “Micro-Concord: A Language-Learner’s Research Tool.” System 14.2 (1986): 151-162.
---. “Should You Be Persuaded: Two Samples of Data-Driven Learning Materials.” English Language Research Journal 4 (1991): 1-16.
Tribble, Christopher. “Teaching and Language Corpora Perspectives from a Personal Journey.” Multiple Affordances of Language Corpora for Data-driven Learning. Edited by Agnieszka Leńko-Szymańska and Alex Boulton. Amsterdam: John Benjamins, 2015. 37-64.
Van Lier, Leo. “Agency in the Classroom.” Sociocultural Theory and the Teaching of Second Languages. Edited by James P. Lantolf and Matthew E. Poehner. London: Equinox, 2008. 163– 86.
Dowloads
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2020 Sharon Hartle
Questo volume è pubblicato con la licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale 4.0 Internazionale.
Iperstoria è una rivista accademica ad accesso libero.
a. Gli autori detengono il copyright e danno alla rivista il diritto per la prima pubblicazione con il contributo sotto licenza Creative Commons che permette di condividere l’articolo con il riconoscimento della prima pubblicazione su questa rivista.
b. Gli autori possono inoltre stabilire ulteriori direttive contrattuali per la distribuzione non esclusiva della versione del contributo pubblicata sulla rivista (es. ripubblicarlo in archivi istituzionali o in un volume), con uno specifico riconoscimento della prima pubblicazione su questa rivista. Chiediamo pertanto agli autori di contattarci nel caso di eventuali ripubblicazioni.